Jumaat, 5 Mac 2010

PARPUKARI Vs HANAFIAH MAN


Panas.... panas.

Cerita terkini akak dapat dari Unit Media Baru UMNO Perak. Kisah berkenaan si anak mamak Parpukari yang kini telah menunjukkan kemabukkan kuasanya di Perak. Lewat petang tadi akak mendapat panggilan dari kekawan di UMNO Perak, mereka kata parpu ada krisis dengan Hanafiah Man. Krisis yang bila di hidupkan baranya mampu merebak membakar bumi Perak.

Akak dah kata parpukari bukan boleh pakai (klik), promelayu (klik) juga dah kata anak mamak ketiak masam ni hanya liabiliti buat UMNO Perak. Tapi sayang kerana terpedaya dengan lakonannya maka UMNO Perak mengambil parpukari untuk membantu bloggers Perak. Apa jasanya pada Perak? apa sudah dibantunya? Perasmian UMB UMNO Perak rata-rata bloggers yang hadir adalah dari luar Perak. Sumber menyatakan beribu duit habis semata-mata untuk bloggers luar. Bloggers Perak bagaimana?

Berbalik kisah parpukari vs Hanafiah Man, kes nie baru sahaja berlaku. Ada yang menyatakan kerana kuasa dan ada juga menyatakan kerana imbuhan. Tapi bagi akak kedua-duanya sekali. Kerana bagi parpukari bila ada kuasa maka wang akan terus kepadanya. Esok UMNO Perak akan mengadakan program UMNO JUARA RAKYAT peringkat negeri.

Sumber juga menyatakan bahawa Hanafiah Man terlibat secara langsung dalam program tersebut. Kalau parpukari seperti Hanafiah man bukan ke molek? Tidaklah orang membenci setiap hari. Apa kata Nizam Setiausaha Akhbar MB Perak? Tak kan hendak terus membiarkan perbalahan antara parpu dan hanafiah menjadi tajuk utama blog-blog pro UBN baru hendak diambil tindakan?

Akak nantikan apa yang akan terjadi seterusnya dan apa tindakan dari Nizam. Kepada UMNO Perak, apa tunggu lagi buang saja parpukari dari UMNO Perak.

5 ulasan:

  1. Rata-rata bloggers Pro Umno merasakan kini bahawa Parpu Kari merupakan libiliti dalam blogger Pro Umno. Kepercayaan mereka kepada setiap apa yang parpu kari tuliskan telah tiada, malahan yang banyak berkunjung ke blog Rumah PK hanyalah untuk melihat sejauh mana kebodohan beliau.

    Kalau kita melihat perangai PK ni, ala ala Sarip Dol samseng Kampung Dusun... Sedangkan dialah yang memulakan segala-galanya, dialah yang bermula bermain dengan api dan apabila api itu tak dapat dipadam kerana provokasinya, dia nak persalahkan penyokong dan blogger pro KJ pula.

    Parpu ukurlah baju dibadan sendiri dan cerminlah muka kau yang hitam tu dulu sebelum nak mengata atau mengugut orang.

    BalasPadam
  2. Tahniah..satu penulisan baik. marilah kita pakat-pakat selak kain dan dedahkan apa yang ada dalam kain kita...

    BalasPadam
  3. sapa yang bawa parpukari ke Perak? Hamdan Taha...
    Inilah bloggers citarasa Hamdan Taha...

    BalasPadam
  4. Tak payah dedah....yang terdedah sudah terlampau banyak.

    KJ menjadi liability kpd UMNO.
    KJ menghidupkan budaya rasuah untuk menguasai politik.
    KJ berkomplot dengan Kalimullah, Brendon Parera untuk memusnahkan jasa-jasa Tun Mahathir.
    KJ menggunakan UMNO sebagai tapak business.
    KJ gunakan media menyerang Khir Toyo sehingga Selangor jatuh berkecai.
    KJ memecahbelahkan semnangat pemuda UMNO dengan cara mendahulukan dirinya membelakangkan parti.
    KJ species kelahiran ala Nuar Brahim.

    Perjuangan UMNO bukan untuk orang-orang macam KJ.

    Tak payah nak dedahkan ap-apa lagi...buykti sudah cukap untuk pemuda yang ikhlas dalam perjuangan UMNO membetulkan situasi yang mendesak ini.

    Tugas pemuda UMNO bukan untuk menaikkan KJ tetapi untuk mempertahankan kuasa politik Melayu untuk agama bangsa dan tanahair.

    Kita tidak rugi apa-apa kalau kehilangan KJ...tetapi kita menyesal tak sudah jika KJ masih berada mencampuri perjuangan UMNO kita.

    BalasPadam
  5. Akak tidak dibayar untuk menulis blog. Akak menulis atas fakta.
    Faktanya ialah:

    KJ menjadi liability kpd UMNO.
    KJ menghidupkan budaya rasuah untuk menguasai politik.
    KJ berkomplot dengan Kalimullah, Brendon Parera untuk memusnahkan jasa-jasa Tun Mahathir.
    KJ menggunakan UMNO sebagai tapak business.
    KJ gunakan media menyerang Khir Toyo sehingga Selangor jatuh berkecai.
    KJ memecahbelahkan semnangat pemuda UMNO dengan cara mendahulukan dirinya membelakangkan parti.
    KJ species kelahiran ala Nuar Brahim

    BalasPadam

Akak tidak dibayar untuk menulis blog. Akak menulis atas fakta, namun resam manusia tidak lari dari melakukan kesilapan. Maka maafkanlah andai ada hati yang terluka hanya kerana coretan ini.